Wednesday, November 17, 2010

Tilbúið sett...

Ísabella fékk vettlinga í afmælisgjöf um daginn og mamma hennar bað svo um húfu handa henni í stíl. Hérna er afreksturinn.


Mín uppskrift og skáldskapur, einsog vanalega. Prjónað úr Sandnes Smart á prjóna nr.3,5.


Ég fattaði það ekki fyrren eftirá að ég gleymdi að taka mynd af henni að aftan, en það er sem sagt lítið hvítt hjarta aftan á hnakka svona í stíl við vettlingana. En fyrirsætan mátti heldur ekkert vera að því að stilla sér upp fyrir myndatöku, þannig að ég er bara sátt með þessar myndir sem náðust :o)


Sonens kompis Ísabella (som fick dem här vantarna i födelsedagspresent här om dagen) i sin nya fina mössa. Det syns inte på bilderna, men där är ett litet vitt hjarta bak på nacken också. Som vanligt mitt eget mönster, stickat ur Sandnes Smart på stickor nr. 3,5.

3 comments:

  1. Hej Svava, detta är Marie och Elsa som skriver. Vilka underbara mössor! Tänk att få sitta bredvid dig när du stickar och syr och bara få njuta av all din skaparglädje! <3 Elsa vill gärna ha en mössa, om du känner att du hinner, förstås! 44,5 är hennes huvudmått :) Hör av dig om du känner att du har tid, så att jag kan föra över pengar till dig för alla kostnader som ska täckas! Kram!

    ReplyDelete
  2. Jag stickar jättegärna en mössa åt fröken filura! Just nu har jag ganska fullt upp med skolan så jag kan inte lova när jag får den gjord. Men det lär nog inte dröja alltför länge ;o)
    Jag vet inte med betalsätt... jag tror att det kostar för mycket att föra över pengar mellan länder. Vi kanske kan lösa det med byteshandel eller nåt istället! Lindex finns inte på Island till exempel ;o)

    ReplyDelete
  3. Lovely!! :)
    We love Lindex! ;-)
    Ingen brådska med mössan! Du stickar när du känner att tiden, viljan och orken finns! <3

    ReplyDelete